Köpvillkor

Företaget har sitt säte i Norrköping. Företagets postadress är Fridhemsvägen 3. Önskar du att komma i kontakt med oss hittar du information på vår sida Kontakta oss.

  • Swebads leverans- och avtalsvillkor
  • Klarnas köpvillkor

Avbetalning med resurs Bank

Villkoren för avbetalning med Resurs Bank är följande: Vid ett kreditbelopp om 100 000 kr med en rörlig årsränta på 7,95 % och 64 månaders delbetalningstid uppgår den effektiva räntan till 9,46 %. I exemplet ingår administrationsavgift om 45 kr per månad och uppläggningsavgift om 495 kr. Det ordinarie månadsbeloppet att betala är 2 000 kr och det sammanlagda beloppet att betala blir 126 721 kr fördelat på 64 avbetalningar. Exemplet som är beräknat 2023-02-24, förutsätter att ränta och avgifter är oförändrade under hela kreditperioden. Avrundning tillämpas till närmaste högre krona. Den effektiva räntan är beräknad i enlighet med Konsumentverkets allmänna råd om konsumentkrediter. Kreditgivare är Resurs Bank.

Läs mer på Resursbanks hemsida här.

För att välja detta betalningsalternativ ber vi dig kontakta oss så hjälper vi dig ta fram villkoren för delbetalning av det spabad du är intresserad av.

Fast pris 2000 kr/mån

Kreditbelopp

  • 10 000 kr 6 mån
  • 50 000 kr 29 mån
  • 100 000 kr 64 mån
  • 150 000 kr 109 mån
  • 200 000 kr 174 mån

Åldersgräns

Swebad AB tillämpar 18-års åldersgräns vid köp.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till webshop@swebad.se.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2–4 dagar för produkter i lager. OBS! Under högsäsong kan leveranstiden påverkas.

Beställningar lagda på helger, skickas tidigast nästkommande helgfria vardag.

Leveranstiderna är förväntade tider och Swebad AB garanterar inte att varorna kommer fram inom angivna leveranstider då oförutsedda förseningar hos oss eller hos transportör kan uppstå.

Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Om du vill låta ett ombud hämta ditt paket behöver ombudet visa upp både din och sin egen legitimation. Du får alltid en avisering som visar var och när paket skall hämtas. Avisering skickas via mobilnummer som är angivet vid beställning.

För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Swebad AB rätten att debitera kunden 295 SEK för Swebad AB’s uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad. 

I dagsläget ombesörjer Swebad AB enbart leveranser inom Sverige.

Inspektera din vara noga vid mottagandet på utlämningsstället. Om emballaget är skadat, kontrollera att din vara är intakt. Om emballaget är skadat ber du ombudet skriva en notering om detta. Vi rekommenderar att du inte tar emot en produkt som är skadad.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

Vid nyttjande av din ångerrätt

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på order@swebad.se, I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. 

Du står för returkostnaden till en fast summa av 150 SEK (beräknat på Swebads kostnader för returfrakt och hanteringskostnad) (Kostnad för retur av skrymmande leveranser till tomtgräns varierar, returkostanden meddelas via e-mail eller telesamtal)). Kostnaden för returen dras på returbeloppet vid återbetalning. Vi skickar returfraktsedel samt retursedel till dig som utskrivbara PDF: er via e-mail. Retursedeln skall fyllas i och läggas ner i paketet som ska returneras. Du står för skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

Ångerrätten gäller inte vid

  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, läs mer på Konsumentverkets hemsida.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara service@swebad.se

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du till väga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till service@swebad.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

Genom att handla hos Swebad AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Swebad AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är:

  • Klarna

Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Schenker, DHL och Postnord.

Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli gömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig gör dataskydd

Swebad AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.